Bemutatkozom

Köszöntelek a Blogomon! Nálam főleg szépségápolásról olvashatsz majd. Egy érzékeny bőrű lány vagyok, és a lehető legtöbb és legjobb dolgokat keresem a szépséghibáim elpalástolására, vagy eltüntetésére. Ezenkívül pár személyes bejegyzést is olvashatsz majd! Kellemes időtöltést! :)

Friss topikok

  • Egészség világ: Nekem is bevált a lecitin, bár én használtam mellé ginkót meg pár dolgot :) Itt egész jó dolgokat ... (2017.05.21. 20:57) Lecitin kapszula vizsgaidőszakra
  • anika91: Hát, a legkevésbé káros körömlakklemosót igyekszem megvenni, ami a múlt hónapban nem sikerült, mer... (2013.01.16. 21:26) Nyár eleji bevásárlás
  • anika91: Köszönöm! :) Veszprémben a Kossuth utcán voltam, de ott már csak 1 rózsaszín volt, 1 narancs és eg... (2012.09.21. 22:53) Lakk-shopping

A fogamzásgátló tablettáról

2012.05.23. 09:20 - anika91

Címkék: nőgyógyász gyógyszer fogamzásgátló

Felkapott ügy a megelőzés és a terhesség megszakítása mostanában az abortusz tabletta miatt. Én a megelőzés híve vagyok, ugyanis jobb idő előtt elkerülni a bajt, mint akkor kapkodni amikor már meg van. Nem állítom, hogy nem csúsztam hibákban, azonban magam elé vetítettem a képet, hogy 21 évesen karon ülővel járjam ki, tabletta.jpgvagy hagyjam abba az egyetemet,és ez a kép nekem még nem tetszett. Úgyhogy nőgyógyászhoz fordultam.

Nem kell félni! Ennyit tudok tanácsolni. Én rettenetesen be voltam rezelve,hogy mi lesz, ha nem kapok tablettát, mert én nem akarok újra galibába esni, de nem így volt. Ha nőgyógyászhoz fordulunk ez ügyben feltesznek pá kérdést a szülőkről, családról, örökletes betegségekről, hiszen ezek fontosak a tabletta szedés szempontjából. Nem szabad elodázni a dolgot, hiszen mégis csak olyan hormon tartalmú készítményről van szó, amivel jobb vigyázni. A nőgyógyász a fogamzásgátló felírása előtt fontos, hogy ultrahangos vizsgálatot végezzen,hogy kiszűrje a terhességet. Elküld egy teljes körű vér- és vizeletvizsgálatra, ugyanis a tabletták nagyban befolyásolják a máj- és vese funkciókat is, ezért az ilyen problémákkal küzdőknek más lehet a felállás az eredmények után. Az orvos jó,ha egy rákszűrést is elvégez, amit aztán évente egyszer érdemes megcsináltatni. Ezután jöhet a gyógyszer.

Vannak 5500-8000 Ft között mozgó tabletták, bár hatóanyagukban nagyon kevés különbség van. Amiért a fogamzásgátló tablettát érdemes megfontolni, hogy tartós és biztonságos, illetve hosszútávon fiatalként jóval olcsóbb mint egy gyerek. Ez az ár három havi adagra vonatkozik. A szedését a menstruáció első napján kell elkezdeni. 21 napig kell szedni, majd 7 napot szüneteltetni és a nyolcadik napon ismét 21 napig szedni. A menstruáció kiszámítható lesz, szinte perce pontosan minden hónapban ugyanakkor fog megjönni. Ez szerintem egy igen jótékony dolog azoknak a nőknek akiknek a menstruációja rendszertelen, hiszen így beáll, és nem késik napokat, vagy heteket, nem fog elmaradni, így egyfajta stressz is megszűnik. Ha elmarad a menstruáció a tabletták szedése közben, feltétlenül nőgyógyászhoz kell fordulni, ugyanis ilyenkor a terhesség lehetősége áll fent.

Csak egészséges lányoknak/nőknek írják fel, legalább 3 éve menstruáló, minimum 15 éves életkortól, maximum 40-45 éves korig.

Akik először kezdik el szedni, feltétlenül várjanak az kiegészítő védekezés nélküli szexuális élettel legalább 3 hetet, ugyanis a gyógyszer addigra tudja biztosítani a védettséget. Ha egy tablettát elfelejtesz bevenni, fordulj a nőgyógyászodhoz, és kérj tőle tanácsot. Ilyenkor általában valami kiegészítő módszert (pl. óvszer) szoktak ajánlani.

Érdemes figyelembe venni továbbá,hogy a fogamzásgátló hatását más gyógyszerek módosíthatják, így ha gyógyszert veszel be, vagy kezdenél el mellette szedni (pl Algopyrin), akkor feltétlenül kérd ki orvosod, vagy a gyógyszerész segítségét.

Mint minden gyógyszernek a fogamzásgátló tablettának is vannak mellékhatásai. Én is észrevettem őket, de a második szedési ciklus idejére vagy megszűntek ezek a mellékhatások, vagy elő se jöttek, de persze ez minden nőnél más lehet. Fogamzásgátló tabletta szedése közben előforduló mellékhatások lehetnek: 
Emlőfeszülés, gyakori és tartós fejfájás, hányinger, hányás, közti vérzés, láb-kézdagadás, libidó fokozódás, vagy csökkenés, depresszió, bőrpigmentáció, kontaktlencse viselésével kapcsolatos panaszok, glükóztolerancia csökkenés, vércukorszint emelkedés, vérnyomás emelkedés, hüvelyváladék megváltozása, hüvelygombásodás, hangulat ingadozás, fáradékonyság, testsúly növekedés vagy csökkenés, vérnyomás emelkedés, hajhullás, bőrkiütések, Leiden mutáció (kromoszóma elváltozás, amely esetén a thrombózishajlam fokozódik).

Érdemes megfontolni aki rendszeresen él szexuális életet, viszont ésszerűen kell, megfontoltan dönteni, és a javasolt vizsgálatokon rendszeresen megjelenni, hiszen az egészségünk is lehet a tét.

A bejegyzés trackback címe:

https://anikablog.blog.hu/api/trackback/id/tr574533192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása